پیکاپ ویزای کانادا / پیکاپ پاسپورت کانادا

کانادا کشور مدرن و پهناوری است که از سراسر دنیا تقاضای بسیار زیادی برای اقامت و مهاجرت دارد.

هر ساله تعداد کثیری از مردم ایران هم برای گرفتن ویزای کانادا اقدام می کنند. ویزای توریستی کانادا و ویزای دانشجویی کانادا مهم ترین ویزاهای درخواستی متقاضیان ایرانی است. از سال ۱۳۹۱ به علت مسائل سیاسی ، فعالیت سفارت کانادا در ایران متوقف شد. این امر سبب شد تا اتباع ایران برای دریافت ویزای کانادا مجبور باشند تا به سفارت های کانادا در کشورهای مجاور ایران مراجعه کنند. فرایند اخذ ویزای کانادا روند مشخصی دارد.

در ادامه مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاملی در اختیار شما بگذاریم.

نحوه پیکاپ ویزا کانادا

روند اخذ ویزای کانادا از طریق سفارت های کانادا در کشورهای ثالث به این صورت است که شما به عنوان متقاضی ویزا باید حداقل یک مرتبه به کشوری که برای انجام فرایند اخذ ویزا انتخاب کرده اید، سفر کنید. دلیل این سفر انجام انگشت نگاری یا بیومتریک در یکی از دفاتر وک ( VISA APPLICATION CENTRE ) است. شروع بررسی درخواست ویزای شما از همین مرحله انگشت نگاری است. اگر به روش آنلاین و یا به صورت Draft برای ویزای کانادا اقدام کرده باشید ، در هر دو صورت به گرفتن وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین برای انگشتن نگاری نیاز خواهید داشت.

پس از انجام این مرحله باید منتظر بررسی و اعلام نتیجه درخواست ویزایتان باشید.

بازه زمانی مشخصی برای اعلام نتیجه ویزا به شما اعلام نخواهد شد. بررسی و اعلام قبولی یا رد درخواست ویزای شما ممکن است تا ۶ ماه نیز به زمان نیاز داشته باشد. اما متاسفانه باز هم قطعیتی در این مورد وجود ندارد. موارد ارسال ایمیل پذیرش و یا ریجکت ویزا به متقاضی تنها بعد از یک هفته و یا مواردی حتی بیشتر از ۶ ماه نیز در کارنامه سفارت کانادا وجود داشته است.

اگر درخواست ویزای شما رد شده باشد ، برای درخواست مجدد ویزا کانادا نیاز به انگشت نگاری مجدد نخواهید داشت.

اما بعد از دریافت ایمیل مبتنی بر موافقت با درخواست ویزای شما ، برای ضمیمه کردن ویزا به پاسپورت ، باید مجددا به همان کشور ثالث سفر داشته باشید. در این مرحله می توانید با سپردن مسئولیت ارسال پاسپورت به سفارت و سپس بازگرداندن آن به ایران بعد از الصاق ویزا ، از هزینه های سنگین سفر مجدد به خارج از کشور اجتناب کنید.

پیکاپ پاسپورت کانادا

شما با انتخاب کارگزاری برای پیکاپ ، وکالت می دهید که کارگزار به عنوان نماینده شما پاسپورت و سایر مدارک لازم برای ویزا کانادایتان را وارد سفارت کند. بعد از آن هم ویزای به پاسپورت ضمیمه شده را از سفارت دریافت و در ایران به شما تحویل دهد. بنابراین مفهوم پیکاپ پاسپورت کانادا عملا تفاوتی با پیکاپ ویزا کانادا ندارد.

این دو کلمه هر دو مصطلح هستند و استفاده می شوند.

پیکاپ پاسپورت کانادا از کجا انجام می شود؟

کانادا در حال حاضر در ایران هیچ گونه فعالیت کنسولی ندارد.

به همین خاطر شما باید یکی از سفارت های کانادا در دیگر کشورها را برای انجام انگشت نگاری انتخاب کنید. در صورتی که از روش آنلاین برای ویزای کانادا اقدام کرده باشید ، می توانید از بین تمام کشورهایی که سایت VFS اعلام کرده یک کشور را برای انگشت نگاری انتخاب کنید. اما در صورتی که از روش غیر آنلاین برای گرفتن ویزا اقدام کنید ، انگشت نگاری شما تنها در آنکارا و استانبول انجام خواهد شد. نکته مهم این است که اتباع ایران در هر کشوری غیر از امارات انگشت نگاری کرده باشند ، در نهایت ویزای آن ها در ترکیه صادر خواهد شد. اگر در امارات انگشت نگاری کرده باشید ، صدور ویزای شما در امارات و یا ترکیه خواهد بود.

در نتیجه پیکاپ پاسپورت کانادا تنها از آنکارا ، استانبول ، دبی و ابوظبی انجام خواهد شد.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا کانادا

از ایروان

اصل پاسپورت و پرینت ایمیل سفارت

از ابوظبی و دبی

اصل پاسپورت امضاشده، وکالت‌نامه و پرینت ایمیل سفارت

از ترکیه

اصل پاسپورت، پرینت ایمیل سفارت و وکالت‌نامه

پیکاپ فوری ویزا کانادا

روئین گشت برای ارسال پاسپورت ها از تهران به ترکیه، سه پرواز هفتگی در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه دارد. همچنین پنج‌شنبه‌ی هر هفته ارسال پاسپورت به کشور امارات انجام خواهد شد. زمان تحویل پاسپورت مهرشده به متقاضی در تهران بستگی به مدت زمان انجام مراحل مهرشدن ویزا در سفارت دارد. مدت زمان انجام مراحل کاری سفارت و آماده شدن پاسپورتِ ویزا شده برای بازگرداندن به ایران، به طور معمول ۲ تا ۳ هفته کاری در ترکیه و امارات خواهد بود. روئین گشت با اولین پرواز از روزهای پروازی خود پاسپورت مهر شده شما را با امنیت کامل در ایران تحوی خواهد داد. روئین گشت ارائه دهنده سریع ترین خدمات پیکاپ ویزای کانادا با تضمین امنیت پاسپورت شما است.

پیگیری پیکاپ ویزا کانادا

پاسخ گویی و پیگیری تمام وقت یکی از ارکان اصلی ارائه خدمات روئین گشت بوده است.

متقاضیان پیکاپ پاسپورت بعد از مراجعه به روئین گشت و عقد قرارداد رسمی ، بعد از ۲۴ ساعت به صورت تمام وقت می توانند مراحل پیکاپ خود را در سایت ما پیگیری کنند. در صفحه پیگیری وضعیت پاسپورت شما می توانید با وارد کردن شماره پاسپورت از روند پیکاپ باخبر باشید.

پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا

در هر کجا انگشت نگاری ویزای کانادا را انجام داده باشید ، پیکاپ پاسپورت شما از آنکارا انجام خواهد شد. البته در مورد انگشت نگاری در امارات استثنا وجود دارد.

روئین گشت دوشنبه، چهارشنبه و جمعه‌ی هر هفته، برای پیکاپ پاسپورت، پرواز از تهران به آنکارا دارد.

برای پیکاپ ویزای کانادا از اصفهان ، پیکاپ ویزای کانادا از مشهد و سایر شهرهای ایران ، می توانید پاسپورت خود را با پست به دفتر روئین گشت در تهران برسانید و نیاز به حضور فیزیکی شما نیست. اصل پاسپورت ، پرینت ایمیل سفارت و فیش بیومتریک از مدارک لازم پیکاپ هستند.

پیکاپ ویزای کانادا از دبی

در روزهای پنج‌شنبه‌ی هر هفته ارسال پاسپورت به امارات (دبی و ابوظبی) انجام خواهد شد. برای پیکاپ ویزای کانادا از دبی برخلاف پیکاپ از آنکارا ، نیاز به وکالت نامه پیکاپ است. وکالت نامه پیکاپ ویزا کانادا از دبی در سایت روئین گشت برای دانلود قرار داده شده است. پروسه کاری صدور ویزای کانادا در دبی و ابوظبی بین ۲ تا ۳ هفته کاری خواهد بود.

وکالت‌نامه‌های پیکاپ ویزای کانادا
برای دانلود وکالت‌نامه‌های مورد نیاز برای پیکاپ ویزای کانادا در ترکیه، دبی و ارمنستان، به اینجا مراجعه کنید.

قیمت پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ پاسپورت کاناداتعرفه همکارانتعرفه مسافر
از ترکیه
(دانشجویی، اقامتی، توریستی و کاری)
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان
از دبی
(دانشجویی و توریستی)
۲۵۰ درهم۲۷۰ درهم
از ابوظبی
(توریستی)
۴۴۰ درهم۴۶۰ درهم
از ایروان۴۵ دلار۵۵ دلار
تمدید پاسپورت کانادایی۲۴۰ دلار۲۹۰ دلار
تمدید پاسپورت کانادایی
(یک‌طرفه)
۱۲۰ دلار۱۴۰ دلار
ارسال یا دریافت ویزا کانادا
(یک‌طرفه)
۴۵۰,۰۰۰ تومان۵۰۰,۰۰۰ تومان

آدرس vac در آنکارا و استانبول

Ankara: İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A /Regnum Sky Tower

Istanbul: Hacıahmet Mahallesi, Kurtuluş Deresi Caddesi No:27 / Beyoğlu

از تاریخ های ۲۵ و ۱۸ مارچ سال ۲۰۱۹ ، آدرس وک در استانبول و آنکارا به مکان های بالا منتقل شده است