در این نوشته سعی کردیم در مورد شرایط و چگونگی شرایط تحصیل در کانادا اطلاعاتی به شما بدهیم.

یک نمای کلی از شرایط تحصیل در کانادا، یکی از محبوب ترین کشورها بین ایرانیان برای مهاجرت تحصیلی.

تحصیل در کانادا
کانادا یکی از گسترده ترین طیف های دانشگاهی و کالج در سراسر دنیا را دارد. دانشگاه های بسیار معتبر و کمتر معتبر. مدارک دانشگاهی کانادا در دنیا از مدارک معتبر و قابل اعتناست. سال تحصیلی در کانادا مثل ایران از دو نیم سال تشکیل شده که شروع از سپتامبر و پایان اون تا آوریل یا می خواهد بود. اجازه تحصیل در تابستان به عنوان نیم سال تحصیلی سوم در بسیاری از دانشگاه ها داده خواهد شد. شما می توانید تحصیلات دانشگاهی کانادا را در دانشگاه ها و پلی تکنیک ها و یا در کالج ها ادامه بدهید.

در مجموع ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه های کانادا به دانشجوهای بین المللی تعلق می گیرد.

کالج های کانادا
کالج ها در کانادا تقریبا معادل با مراکر فنی و حرفه ای در ایران هستند. یعنی تلاش می کنند تا هر چه زودتر دانشجو را آماده ورود به بازار کار کنند. کالج هایی خصوصی و دولتی در کانادا داریم. به طور کلی شرایط ورود به کالج ها از دانشگاه ها ساده تر است. شرایطی از جمله نمره زبان یا نمره مدرک تحصیلی. مدت تحصیل در کالج های کانادا بسته به قوانین آن بین ۲ تا ۴ سال خواهد بود.

برخی کالج ها دوره یادگیری زبان را خودشان برای دانشجوها برگزار می کنند.

بورسیه تحصیلی در کانادا
اگر به دنبال بورسیه های تحصیلی دوره کارشناسی در کانادا هستید باید بدانید که شانس بسیار کمی دارید. شانس بورسیه های تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد بسیار بالاتر است. البته بیشتر برای دوره هایی که تحقیق محور هستند. اما در مقطع دکترای رشته های مهندسی حتی بدون اخذ نمره زبان امکان گرفتن بورسیه برای شما وجود دارد. این بورسیه به عواملی هم چون بودجه ی در اختیار دانشگاه، استاد راهنما و سطح علمی دانشجو بستگی دارد.

این امکان در رشته های غیرمهندسی حتما ملزم به داشتن نمره خوب امتحان آیلتس می باشد.

مشاوره رایگان ویزای دانشجویی کانادا
برای دریافت مشاوره رایگان ویزای دانشجویی کانادا با روئین گشت در تماس باشید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *