در این نوشته سعی کردیم در مورد شرایط و چگونگی شرایط تحصیل در آمریکا اطلاعاتی به شما بدهیم. یک نمای کلی از شرایط تحصیل در آمریکا، کشوری با آمار بیش ترین پذیرنده دانشجوی بین المللی از سراسر دنیا!

تحصیل در آمریکا
حتما تابه حال آوازه ی دانشگاه های آمریکا به گوشتان رسیده است. به طور حتم دانشگاه های آمریکا در رده برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. سیستم آموزشی دانشگاه ها در آمریکا به نوعی الگو و سرمشق بسیاری از کشورها بوده است. انگیزه تحصیلی همراه با انگیزه گرفتن اقامت در آمریکا عاملیست که جوان های زیادی را برای دریافت ویزای آمریکا مصمم می کند. دانشجوهایی که در دانشگاه های خوبی تحصیل کنند کار سختی برای وارد شدن به بازار کار آمریکا و ماندگار شدن در آمریکا پس از دوران تحصیل ندارند.

هزینه تحصیل در آمریکا
از لحاظ هزینه های دوران تحصیل می توان گفت دانشگاه های آمریکا به دو دسته تقسیم می شوند. دانشگاه های ایالتی و خصوصی. دانشگاه های ایالتی شاید به نوعی معادل دانشگاه های دولتی ما باشند. هزینه های بسیار کمتری دارند اما در جذب دانشجوی بین المللی با کمبود ظرفیت روبرو هستند.

دانشگاه های خصوصی هر کدام مطابق سیاست خود هزینه های طبعا بالاتری برای شما خواهند داشت.

تفاوت کالج با دانشگاه
تفاوت اصلی کالج با دانشگاه در مراکز تحقیقاتی آن هاست. دانشگاه ها پذیرش دانشجوی دکترا دارند و مراکز بسیار مناسب تحقیقاتی برای دانشجویان. اما در کالج ها تنها تدریس وجود دارد. کالج ها بدون مراکز تحقیقاتی هستند و مدارک پایین تر از دکترا را پوشش می دهند. دانشگاه های آمریکا از لحاظ مدت سال تحصیلی نیز با هم تفاوت هایی دارند.

در دانشگاه های آمریکا سال تحصیلی ترمی و یک چهارمی داریم.

مشاوره رایگان ویزای دانشجویی آمریکا
برای دریافت مشاوره رایگان ویزای دانشجویی آمریکا و وقت دانشجویی سفارت آمریکا

با روئین گشت در تماس باشید.

وقت سفارت آمریکا

پیکاپ ویزای آمریکا

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *