تصمیم برای مهاجرت از کشور دلایل گوناگونی دارد. شاید به سختی بتوان دلایل مهاجرتی را به صورت دسته بندی های معمول بررسی کرد. انگیزه های متفاوت فردی و خانوادگی، به همراه شرایط کشور سبب شده تا با آمار قابل توجهی در زمینه تقاضا و تلاش برای مهاجرت روبه رو باشیم. مهاجرت به کانادا نیز همواره در بین ایرانیان از محبوب ترین اهداف مهاجرتی بوده و خواهد بود. سعی کرده ایم به صورت اجمالی مزایا و معایب مهاجرت به این کشور بزرگ قاره آمریکای شمالی را مطرح کنیم.

با این مطلب همراه باشید.

مزایای مهاجرت به کانادا
میل به ادامه زندگی در کانادا تنها بین اتباع ایران بالا نیست.

این کشور سردسیر در جوار خاک آمریکا قرار دارد و از ۱۰ منطقه استانی تشکیل شده است. کانادا کشوری با فرصت های بسیار مناسب برای ساخت یک زندگی مناسب است. کشوری که آغوشی باز برای مهاجرین سراسر دنیا نشان داده است. همچنین همواره طبق بررسی های آماری، هر ساله جزو بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی و شاخص های رضایت مردمی است. شاخص های رضایت مردمی را می توان در علل مختلفی جست و جو کرد. از جمله درصد نسبی بالای امنیتی که در کانادا برقرار است. رواج نداشتن وسیع نژادپرستی در قبال مهاجران در بین مردم کانادا نیز بسیار باعث خشنودی است. همچنین سیستم آموزشی پویا، چه در مدارس و چه در دانشگاه ها، خدمات درمانی مناسب دولتی و رویکرد مناسب و مثبت کانادا در مهاجرت پذیری خانوادگی همگی از مزایای مهاجرت به کانادا محسوب می شود.

در مورد هر کدام از این موارد می توان به تفصیل گفت و گو کرد.

آمار مهاجرت ها به کانادا

معایب مهاجرت به کانادا
فرایند مهاجرتی به مقصد کانادا می تواند تبدیل به فرایندی طولانی شود.

بنابراین پیش از شروع به طی کردن این مسیر باید از تمامی وجه های این تصمیم اطمینان حاصل کرد. برای اتباع ایران که عادت به شرایط آب و هوایی ایران و خاورمیانه ای دارند، شرایط سردسیری کانادا را می توان از جمله بزرگترین چالش های مهاجرت دانست. سرمایی که در برخی از مناطق کانادا جریان دارد، در کمتر نقاطی از جهان قابل یافتن است. کانادا کشور ارزانی به حساب نمی آید. هزینه های جاری از جمله هزینه مسکن، در کنار هزینه مالیاتی که وجود دارد باعث می شود که متقاضیان مهاجرت با تامل بیشتری قصد انتخاب کانادا برای مهاجرت را داشته باشند. همچنین ایرانی هایی که زود به زود دلتنگ سر زدن به وطن می شوند، باید فاصله طولانی کانادا به ایران و هزینه های گزاف این جابه جایی را نیز در نظر داشته باشند.

در مطالبی دیگر به این موارد مفصل تر خواهیم پرداخت.

خدمات روئین گشت برای ویزای کانادا
شرکت روئین گشت ارائه دهنده خدمات اخذ وقت سفارت کانادا ، پر کردن فرم های سفارت و پیکاپ ویزا کانادا است.

سایت vfs کانادا :

Apply for VISA to Canada

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *