با وجود اینکه ایالات متحده آمریکا یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان سراسر دنیا برای گذران دوران دانشجویی است، اما بالا بودن هزینه تحصیل در آمریکا برای دانشجوها یکی از مهم ترین دغدغه های پیش از پذیرش آن ها است. هزینه تحصیل در آمریکا صرفا هزینه های مستقیم آموزشی نیست. بلکه برای ارزیابی و بررسی دقیق و داشتن پیش زمینه نسبت به هزینه های لازم، نیاز به برآوردی صحیح از سایر هزینه های جاری زندگی در آمریکا نیز هست.

این برآورد دقیق هزینه ها برای والدین دانشجویان متقاضی تحصیل در ایالات متحده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیش از شروع یک مسیر و برای با موفقیت طی کردن آن، داشتن دانش و آگاهی برای یک برنامه ریزی مناسب بسیار ضروری است. داشتن شناخت کافی از هزینه های پیش رو نیز به شما کمک خواهد کرد تا با برنامه ریزی مناسب بتوانید مشکلات آتی را مدیریت کنید. البته میزان برآورد این هزینه ها نیز نسبی است.

با توجه به سبک زندگی هر فرد، این برآورد هزینه ها می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا
دانشگاه های معتبرتر آمریکا غالبا خصوصی و غیرانتفاعی هستند. بنابراین هزینه آموزش بالاتری دارند.

گزینه های ارزان تر دانشگاه های دولتی با شهریه های پایین تر هستند. البته شهریه در این دانشگاه ها برای دانشجویان بومی و غیر بومی متفاوت است. اما دانشگاه های خصوصی برای عموم دانشجویان شهریه یکسانی دارند. هزینه تحصیل در کالج های ایالتی برای دانشجویان غیر بومی تقریبا ۳ برابر دانشجویان بومی است. اما با این حال باز هم هزینه تحصیل برای شما کمتر از هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی خواهد بود.

معمولا در سایت هر دانشگاه یا کالجی که منتخب شماست، می توانید اطلاعات کافی در مورد هزینه های آموزشی مقطع تحصیلی خود به دست آورید.

میانگین هزینه های تحصیل در آمریکا
در برآوردهای مالی منابع مختلف خارجی و داخلی می توانید ارقام متفاوتی را در مورد میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا بیابید. اما این هزینه ها می تواند دائما دست خوش تغییرات مختلفی شود. به طور مثال پس از شیوع COVID-19 به طور حتم هزینه های زندگی به نسبت قبل متفاوت خواهند بود.

حمایت های مالی دانشجویان
حمایت های مالی دانشجویان انواع مختلفی دارد.

این حمایت ها شامل فراهم نمودن شرایط کار دانشجویی، کمک های مالی برای فعالیت های دستیاری و انواع بورسیه های تحصیلی با شرایط متفاوت است. این کمک ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بسیار زیادتر خواهد بود. طوری که می توان گفت اغلب دانشجویان این مقاطع از این حمایت ها بهره مند می شوند.

در مورد پیکاپ ویزا آمریکا و وقت سفارت آمریکا بخوانید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *