ایالات متحده آمریکا یکی از دانشجوپذیر ترین کشورهای دنیا است. کثرت پذیرش دانشجو از سراسر دنیا باعث به وجود آمدن جریان اقتصادی مهمی برای ایالت ها و شهرهای آمریکا شده است. قصد داریم در این نوشته، به معرفی مهم ترین شهرهای دانشجویی آمریکا بپردازیم.

شهر نیویورک
از نیویورک می توان به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای دانشجویی آمریکا نام برد. این شهر همیشه بیدار، حتما یکی از مهم ترین شهرهای دانشجوپذیر در دنیا هم هست. دو تا از بهترین دانشگاه های جهان در نیویورک بنا شده اند. دانشگاه نیویورک و دانشگاه معروف کلمبیا. فارغ از بحث های علمی و کیفیت آموزشی، سبک زندگی زرق و برق‌ دارِ همیشه جاری در نیویورک یکی از انگیزه های مهم دانشجویان سراسر دنیا جهت انتخاب این شهر برای ادامه تحصیلشان است. انبوه آسمان خراش های نامی و روحی از که موسیقی، سینما، موزه ها و… به نیویورک بخشیده شده، هر فرد پر جنب و جوشی را برای ادامه دادن زندگی در نیویورک علاقه مند می کند.

شهر بوستون
اگر از اغلب مردم دنیا بخواهیم از معروف ترین دانشگاه های دنیا اسم ببرند، بدون شک بسیاری از آن ها از دانشگاه هاروارد نام خواهند برد. دانشگاه هاروارد در بوستون واقع شده اما این انتهای تعاریف از بوستون نیست. دیگر ابردانشگاه جهان یعنی دانشگاه ماساچوست نیز در شهر دانشگاهی بوستون قرار دارد. نام این دو دانشگاه بسیار بزرگ بر نام دانشگاه های بزرگی مانند بوستون، تافتس و نورث ایسترن در این شهر سایه انداخته است.بوستون شهری با قدمت تاریخی طولانی است. شهری که موسیقی، شاخصه اصلی فرهنگی آن شناخته می شود.

شهر لس آنجلس
شهر فرشته ها شاید کمتر به عنوان شهری دانشجوپذیر عنوان شود. اما نمی توان شهری که محل بنای یکی از بهترین دانشگاه های جهان، یعنی موسسه فناوری کالیفرنیا است را به عنوان شهری دانشجوپذیر در نظر نگرفت. همچنین دانشگاه بسیار معتبر لس آنجلس (UCLA) هم در این شهر واقع شده است. لس آنجلس یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا است که نمی توان از ظرفیت ها علمی آن غافل شد.

سان فرانسیسکو
دو دانشگاه از بهترین دانشگاه های جهان یعنی استنفورد و یو سی برکلی در سان فرانسیسکو جای گرفته اند. شهری توریستی که ظرفیت های دانشگاهی موجود در آن کمک قابل توجهی به رشد اقتصادی منطقه کرده است. مرکز فناوری سیلیکون ولی در این شهر واقع شده است. مرکز تکنولوژی بسیار مهمی که ابرشرکتی مانند گوگل در آن واقع شده است. تحقیقات پیشرفته و پیشرو علمی بسیار زیادی در سان فرانسیسکو جریان دارد.

در مورد پیکاپ ویزا آمریکا و وقت سفارت آمریکا بخوانید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *